divendres, 5 de desembre del 2008

La marxa del "Cuc" tanca la copa catalana 2008

El passat diumenge dia 30 de novembre es va celebra la 45a Marxa d’Orientació “El Cuc”, la darrera prova de la X Copa Catalana de Marxes Tècniques Regulades de la FEEC. La prova, organitzada per la UEC de Cornella del Llobregat, va oferir un cop més el seu particular sistema gràfic d’orientació molt esperat pels participants de les marxes tècniques.

El punt de sortida va ser el municipi d'Orpí, a la comarca de l’Anoia, un lloc molt atractiu degut al seu Castell del segle X convertit en masia-restaurant. L'hora, a tres cuarts de nou, a intervals d'1 minut per equip varen iniciar el recurregut 50 equips de 2 participants.

De bon principi l’itinerari davallava en direcció a la riera de Carme i un cop al seu marge dret resseguia un bon tros cap a l'est fins creuar al marge contrari. Després al final d'una suau pujada s'arribava al veïnat de Santa Candia: avituallament (entrepà de botifarra, beguda i cafè) i 30 minuts de neutralització. A continuació es retornava cap a la riera per resseguir un bon tros en direcció oest fins a creuar-la de nou i enfilar-se a la serra de Orpinell.

Des de dalt de la serra calia prendre direcció est per després d'alguns canvis de direcció arribar al punt de partida. Hora de comprovar el temps oficial i confirmar la perícia de cada equip en saber-se orientar, situació que dóna peu a contrastar amb els altres participants com ha anat la prova, i pensar en com fer-ho millor a la propera Copa.

Tot el recorregut va ser molt encertat, va transcorre per les inevitables pistes que cada dia més ocupen l'orografia muntanyenca, tot i que l'equip organitzador va tenir força habilitat per alternar bastants trams de corriols que obligaven a estar molt atents i anar amunt i avall per esbrinar el camí correcte. Un itinerari molt aprofitat i agradable; cal agrair el passamans de corda col·locat en un tram amb fort pendent de baixada que amb la humitat del terreny es feia lliscós i perillós.

En definitiva, un bon dia de marxa, d'ambient fred, sobretot als trams d'ombra on havia glaçat, però clar i assolellat.

Classificació 45a Marxa d’Orientació “El Cuc”

1. Salvador Gili Mayolas i Pilar Diaz Álvarez (Agrupació Excta. Icària)
2. Antoni Monros Audi i Elisenda Gil Lage (Club Muntanyenc L’Hospitalet)
3. Roger Domingo Mila i Eva Prats Miralles (Foment Excursionista de Barcelona)

Classificació general de la X Copa Catalana de Marxes Tècniques Regulades

1. Atilà Costa Caixach i Jordi Altarriba Caselles (Club Centre Excta. Avinyó)
2. Manel Galante Estevez (Club Centre Excta. Avinyó)
3. Joan Muntadas Miranda i Isaac Muntadas Pelaez (Grup Excta. Campdevànol)