dimarts, 17 de setembre del 2013

Via ferrata Teresina

14/ Setembre 2013
El Juan Malcampo em comenta el dia 11 de Setembre, en al tram de la Via Catalana, que ens pertocaba.
Que volia fer la ferrata Teresina. Que si volia anari ?.
En un principi no estava gaire entusiasmat, dons hi ha l' havia fet dues vegades, feia molt de temps; cuan encara no s'arribaba fins adalt del mirador.
Pero aixo es lo que em va acabar d' engrescar.
Aquesta ferrata puja per el serrat de Sant Jeroni  desde santa Cecilia fins al mirador de sant Jeroni.
Fitxa tècnica :
Horari- 3 hores de pujada mes 1,30 hores de baixada per la canal de sant Jeroni.
Desnivell- 560 metres.
Dificultat- difícil.
Material necessari :
Arnes, bagues amb dos mosquetons i dissipador de caigudes ,casc , guants , i corda.
Itinerari :
Sortim del aparcament de santa
Cecília anem a buscar la canal de sant Jeroni, arribarem a un punt, que la canal es bifurca ; agafarem la desviació que puja per la dreta , hi han marques blaves i algun passamà de cable i cadenes, fins arribar a peu de via.
La via comesa a la paret de ma dreta amb una cadena i un graó serrat, passarem per sota d' un bloc de pedra.
La ferrata te dos trams ven diferenciats. El primer que puja fins dalt de l' agulla de santa Cecília , es el tram que primer es va obrir , l' any 1993 per l' Antonio Garcia Picazo.
Per mi , aquest tram es el mes maco,  dons te una part que passa per un pont penjat molt aeri, però ben assegurat per un cable; seguim progressant  amb graons i cable per assegurar , fins arribar a dalt de l' agulla .
Aparti d' aquí comensa el segon tram , fins ara em estat pujant per la cara , E NE i ara passàrem a la banda Oest del serrat . Aquí tenim que fer un descens d' uns 20m que es pot fer un ràpel o be , des grimpar ajudat
per unes petites grapes, i el cable per assegurar , el descens es bastant aeri .
A partir d' aquí l' itinerari continua per lleixàs penjades entre bosc i zones descobertes amb un bon pati que ens portara a una canal xemeneia , per mi es el tros mes difícil  i esgotador , sortint d'a qui es veu la barana del mirador.
Sortida realitzada per: Joan Malcampo, Xavier Vendrell , Llorenç Font  i Josep Rodríguez