dimarts, 29 d’octubre del 2013

Excursió per la serra de Montmell

Ascensió a la talaia de Montmell, 861,5 m.
Es el sostre comarcal del baix Penedes.
DADES D' INTERÈS:
Situació:  Baix Penedes.
Població: Juncosa de Montmell.
Itinerari: Circular.
Desnivell: 350m.
Temps: 1h 40´a 2h
DESCRIPCIÓ:
Una vegada arribats al poble de la Juncosa de Montmell,  haurem d' agafar una pista que ens portara,a l' àrea recreativa forestal de Montmell, ( zona d'esbarjo amb barbacoes i taules ), on podrem aparcar el cotxe. I on desprès de l' excursió, podrem fer un bon àpat. Esclar fet per nosaltres.L' excursió la començarem aquí. Prendrem la pista que em deixat enrere, i ens dirigirem cap ponent, a cinc minuts trobarem a ma esquerra, l' ermita nova de Sant Miquel, (data de 1598 ), i restaurada en l' any 2002. Seguirem la pista fins un trencall a ma dreta pal indicador,agafarem aquest trencall passarem per una tanca de color verd, i el camí es torna en sender, a uns cinc minuts trobarem l' ermita vella de Sant Miquel, segle XI a 660m.
Per darrera l' absis segueix el sender que puja en pendent fort, fins el collet del castellot o coll de Montmell 690m. Aquí el sender es divideix en dos, el de ma esquerra que puja a la dent de Montmell de 781m., on estan les ruïnes del castell de Montmell. I el de la dreta que puja a la creu de Montmell de la mateixa alçada.
Pujarem per el de l' esquerra, per anar al castell, per aquest camí també trobarem unes coves, que hi han temporades que surt aire calent de dintre de la muntanya, (boques calentes ).
El castell data dels segles X / XII(pertanyia al bisbat de Barcelona).
Una vegada fetes las fotos de record, tornarem anar al coll on agafarem el camí de la dreta
 per anar a la creu. Aparti d'a qui seguirem el camí carener ben fresat i am poc desnivell,
 fins la Talaia de Montmell 861,5m. (fita geodèsica i pessebres ), pal indicador per el camí de tornada,camí ben senyalitzat, i molt fressat, a diferencia del camí de pujada, aquest sempre anirem per dintre de zona boscosa, hi han cartells indicadors de ruta i de explicacions de la flora de la zona; fins arribar a l' àrea recreativa.

cami de pujada

L' ermita vella de Sant Miquel

El castell de Montmell

la creu

El collet entre el castell i la creu

la creu i el castell

Arribant a la Talaia de Montmell

el pi de  les tres soques